Tjenester

Tjenester

Hoteller

Det er ingen hoteller i Katmandu Lufthavn. En av de nærmeste rom er boutique hotel Dwarika’s (tlf: +977(0)1 447 3725). Andre hotell i nærheten av flyplassen inkluderer Hyatt Regency Kathmandu‎ (tlf: +977(0)1 449 1234), Everest Hotel‎ (tlf: +977(0)1 478 0100), Hotel Vajra (tlf: +977(0)1 427 1545) og Radisson Hotel Kathmandu‎ (tlf: +977(0)1 441 1818).‎ For flere hoteller og å bestille på nettet, kan du gå til Booking.com. De tilbyr et stort utvalg av hoteller, til konkurransedyktige priser internett.

Butikker og restauranter

Det er ingen restaurant i Katmandu Lufthavn! Som for shopping ikke mye som skjer enten: det er en suvenirbutikk.

Bagasje

Du kan ikke lagre bagasjen din på Katmandu Lufthavn. Nær bagasjeområdet det er en tapt-og-funnet skranke.

Informasjon

Det er en generell informasjonsskranke og et turistkontor i første etasje. Dette Turistinformasjon Senter tilbyr brosjyrer om steder av interesse i engelsk, tysk og spansk. Det er også en skranke å bestille hotell.

Business

Bortsett fra noen CIP (kommersielt viktige personer) salonger med grunnleggende fasiliteter som faksing og kopiering Katmandu Lufthavn tilbyr ikke forretningsfasiliteter. For dette må du slå til business hoteller i byen. Hyatt, Everest Hotel og Radisson (se Hoteller), for eksempel tilby møteplasser og konferanserom.

Handikappede

Katmandu Lufthavn har god tilgjengelighet for funksjonshemmede. Det er rullestol ramper og tilpassede heiser og toaletter.

Andre tjenester

I ankomsthallen er det tre banker, i avgangshallen eneste. Du kan veksle penger her. I Nepal strenge regler gjelder for import og eksport av penger, så sørg for å beholde kvitteringen når du veksle penger. Førstehjelp-stasjonen kan nås via den generelle informasjonsskranke eller via en av telefonene i terminalen. Det er også et lite postkontor.