Tjenester

Tjenester

Hoteller

Det er ingen hotel på Teheran Lufthavn. Hoteller i den iranske hovedstad som har en god forbindelse (med bil eller med buss) med flyplassen er Hotel Laleh Internasjonale (tlf: +98(0)21 8896 5021), Esteghlal Grand Hotel (tlf: +98(0)21 2266 0011), Azadi Grand Hotel (tlf: +98(0)21 207 3021) and Homa Hotel (tlf: +98(0)21 8877 3021).

Butikker og restauranter

Det er begrenset antall restauranter, kafeer, snackbarer og butikker i Teheran Lufthavn. Det er to kaffebar (Segafredo og Deli) og den iranske kafe-restaurant Honey. Antallet butikker er også ganske liten, men du kan kjøpe uvanlige ting som Caspian kaviar og rene, naturlige iransk safran.

Bagasje

Du kan kontakte politiet på flyplassen (tlf: +98(0)2151007328 ) for å spørre om tapte gjenstander.

Informasjon

Sentralt beliggende i terminal kan du finne en informasjonsskranke for forespørsler om Teheran Lufthavn, flytider og flyplass tjenester.

Business

VIP Lounge i Teheran Lufthavn kalles CIP (Kommersiell Viktig Person) Lounge. Her kan du slappe av, lese internasjonale aviser eller bruke Wi-Fi, mens CIP personalet avslutte tollformaliteter for deg. Omfattende forretningsfasiliteter tilbys av Homa Hotel (se Hoteller).

Handikappede

Teheran Internasjonale Lufthavn har god tilgjengelighet for funksjonshemmede. Det er rullestol ramper og tilpassede heiser og toaletter.

Andre tjenester

Det er tre banker (Saman Bank, Sepah Bank og Meli Bank) og en pengene vekslingskontor, men ingen minibanker. Det er også et postkontor og trådløst internet (Wi-Fi) er tilgjengelig gratis i hele terminal.